home info članci recenzije galerije profili intervjui downloads linkovi forum mail impressum

Glazba - Cirkularna Spoznaja
O glazbi i o tome kako nas spaja
21.05.2008. by Psysky

Fanatizam
Različiti stavovi i pogledi na nešto što nas sve spaja
08.02.2008. by Dovla

Spiritualno korektni
Pogled na ravnotežu između trance scene i stvarnog života.
12.07.2005. by Dovla

Insane Babble
Nedefinirani izbljuvak pljuvanja po narodnjacima i anti-party derivatima.
26.05.2004. by Dovla

Goa Ass
Kratak osvrt na loše goa kompilacije.
26.05.2004. by Dovla



HUKSS
Udruga u gradu Kninu
17.03.2009. by Richpa

Attack! - vječni skitnica
Nešto o povijesti Attack!-a i trenutačnom stanju.
31.03.2004. by Sanja

Regeneration
Projekt s ciljem promoviranja trance scene na području Osijeka.
07.05.2003. by PsyCookie

Ecliptica
Psy i Goa projekt u Klubu 100 u Velikoj Gorici.
13.04.2003. by cRC

Highpergressive Interchill
Chill-projekt u centru grada Zagreba u klubu Točkica.
17.03.2003. by Sekkt



ocijenite članak:
prosječna ocijena:
broj glasova:
226

Fanatizam
Zanimljivo je kad vas ljudi prozivaju ili hvale zbog nečega što ste napisali prije 3 godine. Nakon tako velike praznine teško mi je napisati nešto smisleno a da ima poveznicu sa zadnjom kolumnom. Prije te 3 godine sam na artiste sa ove scene gledao malo drugačije nego danas. Danas me užasno smeta fanatizam koji ljudi razviju oko nekih producenata ili DJa. Oduvijek sam htio smatrati ovu scenu kao mjesto gdje nema tih napumpanih imena, gdje se nekog izvođača gleda kroz dva svjetla, kakav je kao osoba i kakav je kao izvođač, pritom nikad ne miješajući te dvije stvari. Činjenica da je netko dobar producent ne znači da zna dobro izvesti svoju glazbu uživo, isto kao što to ne znači da je on dobar DJ. Isto tako činjenica da netko radi dobru glazbu ne znači da je super osoba. Ali ljudi konstantno vežu jedno s drugim. Mene sigurno može netko prozvati po pitanju SonKite livea budući da ih svaki put hvalim. Ali zadnji put kad sam ih slušao kao Minilogue me nisu oduševili i lijepo sam im to rekao bez ikakvog suzdržavanja. No naravno, u daljnjem pokušaju mojeg kritiziranja su me spriječile dvije grupie kokoške. Jadni artisti, mogli su birati između negativne kritike i slijepog fanatizma. Glupo je da uopće moram ovo napominjati ali artisti su ljudi isto kao i mi, gro kretena i debila, gro intelektualaca i legendi. Cijeli gradient. :) Neki rade kao stoka cijeli dan i noć u studiju da bi preko vikenda letjeli na drugi kraj svijeta, odsvirali set ili live i opet sjeli na avion nazad doma i u ponedjeljak opet u studio dok drugi samo vuku belo i dobivaju masne pare za mjuzu koju možda nisu uopće ni oni radili.

No njihovi fanatici rijetko kad tu svoju energiju usmjere na pravo mjesto - tu lekciju sam naučio na teži način. Preko mog lijevog ramena na polici stoji 20ak cda koje sam trebao prodat tim "fanaticima" koji su kao jedva čekali da ih dobijem i javno se hvalili kako će uzeti pet komada. Zanimljivo je kako zapravo ti fanatici jako puno energije utroše na riječi a jako malo na djela. Da bude malo jasnije napravit ću podjelu na pasivne fanatike i aktivne fanatike. Aktivni fanatici su ljudi koji puno pričaju, hvale se što su dio spike, dolaze da budu viđeni, uvijek su na popisu za upad i rijetko kad stvarno ulažu u scenu. S druge strane, pasivni su ljudi oni koji uvijek kupuju karte za party, troše novce na šanku i uvijek će se dobro provesti na partyu, makar mjuza i vibra bile katastrofa. Oni ne prate sva nova izdanja, imena DJa i koju stvar trenutačno sviraju i na koliko je BPMa. Da se razumijemo - ne radim crno bijelu podjelu jer ona nigdje ne postoji, no ipak mislim da ovi drugi stvaraju više pozitivne energije na sceni. Ono što je prijeko potrebno je dobar filter, primjerice organizator koji će reći određenom DJu da ga neće zvati da svira na određeni party zato jer ili ne zna dobro mixati, ili nema niti jedan originalni cd. Zašto je to bitno? Pa, pogledajte primjerice samo put koji prođe jedna stvar iz jednog mixa u našoj download sekciji:  Netko skine mp3 rip neke kompilacije s interneta, s tim ripom snimi audio cd. Taj audio cd pusti na partyu na kojem ujedno i snima svoj mix koji se opet sprži na audio cd da bi nakraju netko to ripao u mp3 i stavio na web. Gubitak kvalitete ovdje je enorman. Zato je potreban organizator koji će reći da to nije ok i da netko tko je recimo imao dvije svirke iza sebe ne može dobiti termin za svirku od 1 do 3 u noći. Organizator koji neće dati besplatan upad na party nekome tko na tom partyu neće prstom pomaknuti bez obzira bio on dobar prijatelj ili ne. Nažalost zato su potrebni i ljudi koji neće platiti upad na party ako znaju tko stvarno svira i kako. Ljudi koji su spremni dati i 100 kuna za party kad vide da taj organizator daje sebi truda i dovodi im nekog stranog gosta makar im se taj konkretni gost i ne sviđa. Profesionalnost nam toliko fali na svim razinama. No opet neki će sigurno reći da jedan od razloga zašto su tu je upravo manjak tog filtra. Za neke je jednostavno Trance=Punk. Šareni smo u svim pogledima, ima nas sa svih slojeva i možda se baš zato toliko često sukobljavamo. Možda je i problem u krhkosti i kratkoročnosti tog fanatizma kod velike količine ljudi. Siguran sam da ih ima gro koji bi se maknuli od cijele priče istog trena da im se desi nešto u životu kao što je ljubav ili smrt, ili možda dobar posao.

Otkad pratim elektronsku glazbu ne postoji niti jedna druga rečenica (osim možda "ideeemo" i sličnih) koju nisam čuo toliko puta ko: "E prije 3/5/10 godina kad sam ja slušao to i to je sve bilo bolje, danas je sve u banani, više ništa ne valja". Mislim da ne postoji veća iluzija od ove i ta iluzija nažalost, kao i gro drugih, sustavno razbija pozitivne namjere onih koji neće otići nakon smrti/ljubavi/posla. Ljudi si to valjda nesvjesno rade - možda je to obrambeni mehanizam. Činjenica je sasvim drugačija i vrlo je jednostavna, no očito teška za prihvatiti. Nije ništa drugačije osim vas samih. Onaj klinac od 15/16/17 godina kome se smijete i koji sve gleda i upija velikim očima ste upravo vi prije 5 godina, ona gužvetina koja vam smeta na partyu nasred floora je nešto što ste vi stvarali drugima prije 5 godina. Ti drugi su tada govorili isto što i vi danas govorite za scenu. Aktivno pratim našu trance scenu nekih 6-7 godina i mislim da to nije neko dugo vrijeme ali u tih nekoliko godina sam vidio toliko ljudi koji su došli i otišli tvrdeći kako ništa više nije isto. Naravno da nije, ali nije problem u sceni nego u vama. Realno i objektivno gledajući (a to je vrlo teško), malo toga se stvarno mijenja. Omjer dobre i loše glazbe je uvijek tu negdje, obično u korist loše i onaj tko stvarno voli glazbu neće imati problema s pronalaskom nečeg što mu se sviđa. Kopanje i traganje za dobrom glazbom je ono što me dovelo tu u samom početku.

I onda se sigurno pitate što je ispravno. Opet, odgovor na to pitanje je jednostavan i nalazi se u sample-u jedne stvari od Tristana a kaže: "it's not about what happened in the past or what you think might happen in the future... it's about the ride!" Upoznao sam hrpetinu ljudi na elektronskoj sceni i samo šaka njih stvarno vjeruje u ovo. To su ljudi koji vjeruju u glazbu i ona im je sastavni dio života, nije im bitno ako su u 2006-oj čuli više dobrog trancea nego u 2007-oj. Ne mjere svoju količinu dobre glazbe u gigabyte-ima i ne seru kako je u „njihovo doba“ bilo bolje. Jednostavno su tu, uživaju u vožnji na isti način na koji uživaju u životu. Ako im se danas sutra više neće svidjeti trance ili house ili techno možda će početi slušat jazz ili hip hop, ali onda neće srati kako je danas sav techno u banani. Ako vas ova scena i ova glazba više ne pokreću i ako ne crpite više nimalo pozitivne energije iz nje i ako smatrate da ne možete u nju isto tako unijeti pozitivnu energiju, onda čemu to. Ne shvaćam ljude koji dođu na party samo da bi srali kako je sve loše. Ako vam je tako pa odite negdje drugdje, svijet je pun raznolike umjetnosti i siguran sam da se svatko može negdje pronaći. A ja ću ostati ovdje u međuvremenu, jer tu i dalje nalazim svoje mjesto pod suncem. Bio to party pod prljavim mostom ili na velikoj livadi. Meni je dovoljan jedan rastur od live-a kao što je recimo Prometheus imao na Ozori da sljedećih par mjeseci hodam s osmjehom na licu. Dovoljna mi je euforija nekoga tko po prvi puta čuje ovu glazbu i traži me da mu spržim neki CD. Potiče me da opet radim nešto novo na ovom sajtu bez obzira što ću morati čitati bljuvotine nekoga kome je krajnji cilj uništiti nešto što ja stvaram. Ako vas ništa ne uspijeva tako potaknuti onda odite dalje i nađite vi svoje mjesto pod suncem. Hmm, je li to opet pasivni fanatizam?



2002-2011 © Trancepleme.com | Design by Dovla, coding by psihodelikk