home info članci recenzije galerije profili intervjui downloads linkovi forum mail impressum

Glazba - Cirkularna Spoznaja
O glazbi i o tome kako nas spaja
21.05.2008. by Psysky

Fanatizam
RazliĆØiti stavovi i pogledi na neÅ”to Å”to nas sve spaja
08.02.2008. by Dovla

Spiritualno korektni
Pogled na ravnotežu izmeĆ°u trance scene i stvarnog života.
12.07.2005. by Dovla

Insane Babble
Nedefinirani izbljuvak pljuvanja po narodnjacima i anti-party derivatima.
26.05.2004. by Dovla

Goa Ass
Kratak osvrt na loŔe goa kompilacije.
26.05.2004. by Dovla



HUKSS
Udruga u gradu Kninu
17.03.2009. by Richpa

Attack! - vjeĆØni skitnica
NeÅ”to o povijesti Attack!-a i trenutaĆØnom stanju.
31.03.2004. by Sanja

Regeneration
Projekt s ciljem promoviranja trance scene na podruĆØju Osijeka.
07.05.2003. by PsyCookie

Ecliptica
Psy i Goa projekt u Klubu 100 u Velikoj Gorici.
13.04.2003. by cRC

Highpergressive Interchill
Chill-projekt u centru grada Zagreba u klubu ToĆØkica.
17.03.2003. by Sekkt



ocijenite članak:
prosječna ocijena:
broj glasova:
891

Glazba - Cirkularna Spoznaja
INTRO
Sustav u kojem trenutno živimo sastoji se od beskonaĆØno mnogo linearno povezanih cjelina kojima je znanost pronašla metode po kojima bi istražila, dokazala i objavila razne ĆØinjenice i zakljuĆØke, podjele i klasifikacije po kojima se danas vode sve znanosti i na kojima temelje svoje spoznaje.

Sve dokazivo i objavljivo po samoj svojoj prirodi ograniĆØeno je i usko, jer je omeĆ°eno vremenom, prostorom i temeljnom ljudskom potrebom za propitivanjem i potvrĆ°ivanjem ideja i misli u nekom razdoblju ĆØovjekova života. U krajnjem sluĆØaju, izvori mnogih ideja su nedokazivi, apstraktni, vantjelesni i neobjašnjivi te se razno-raznim analizama trudimo najprije samima sebi, a zatim i svima ostalima pokazati da su te misli i ideje toĆØne i ovozemaljske te da ih svi prihvate, da budu originalne i obavezno pobiju prethodnu teoriju nekog znanstvenika koji je isto to godinama pokušavao.

Istraživanja sama po sebi nisu nužno negativna. PomoƦu njih se osjeƦamo društveno korisnima, jer Ʀemo možda dokazati nešto što bi spasilo drugim ljudima život; ili osjeƦaj koji proizlazi iz same pomisli da Ʀemo dogurati do neĆØeg do ĆØega nitko prije nije uspio i time bismo postali bitniji od drugih - istina, naš bi ego time popriliĆØno ojaĆØao. Glazba ostaje tajna koja se niti može, niti ju je potrebno do kraja objasniti  i staviti u okvire ĆØvrste i dobro sistematizirane teorije voĆ°ene uzroĆØno-posljediĆØnim vezama. To bi znaĆØilo definiranje, ograniĆØenje neĆØega što želi biti neograniĆØeno i tajnovito, kao i sam ĆØovjek, koji je najveƦa tajna svih živih biƦa.

Pošto je glazba apstraktan pojam, tj. ne sadrži nikakvog posrednika pomoƦu kojeg se prikazuje (kao što je u likovnoj umjetnosti slika, a u plesnoj pokret), ona na nas djeluje apsolutno neposredno.Tjelesna i duhovna razina na kojoj živimo (iživljavamo) glazbu, spaja nas s prirodom te izvlaĆØi iz nas kodove jednake prirodnim kodovima. Preko tijela, materije Bog ostaje anoniman. Pošto je ljudski um ograniĆØen i sadrži samo dijelove božanskog, On nam dolazi u posjetu u onim oblicima koji su nam najbliži, koje naše oko može zapaziti, ruke dotaknuti…

Jedan od odabira (naš odabir?) spoznaje takvog “višeg”, tj. dubljeg doživljaja je glazba. Dok producent stvara glazbu, dok je ĆØovjek sluša, samim izborom glazbenog stila (nesvjesno) projiciramo u glazbu kodove koje sadržimo. Odgovorom na pitanje koju glazbu preferiramo možemo odati o sebi više informacija nego što bismo ih dobili razliĆØitim upitnicima liĆØnosti. To su kodirane informacije o našim strastima, dubini naše psihe, samome naĆØinu življenja i gledanja na svijet. Možda iz ovakvih saznanja mnogi ljudi imaju predrasuda o stvorenjima koja slušaju manje zahtjevnu glazbu i  primitivnije melodije. No, ne smijemo zaboraviti da su tolerancija i fleksibilnost odlike mudrih osoba, te da svatko uzima ono što je njegovom biƦu potrebno i razvija se brzinom koja njegovoj duši najviše odgovara. Samo onda kada je tijelo u službi duha, višeg cilja, naša psiha postiže ravnotežu i mi živimo svoju pravu prirodu.

RITAM
Na jednom polu niže dimenzije stoje tijelo i nagoni (instinkt, strast ili libido) koji svoj izraz ne mogu pronaƦi na drugi naĆØin, nego u kreativnom ritmu koji neprestano struji i teĆØe i u kojemu neprestano pokušavamo pronaƦi sklad. Ritam, uzrok jake povezanosti ĆØovjeka s glazbom, asocira nas prvobitno na majĆØine otkucaje srca te povezuje ritam glazbe sa smirujuƦim okružjem u kojem smo boravili u prenatalnom razdoblju. Nakon roĆ°enja, ritam upravlja tjelesnim pokretima i u uskoj je vezi s ljudskim tijelom. Ritam je sila koja iz nas izbija najdublje vibracije dok nogama tapkamo po flooru, sila koja spaja srca svih trancera koji ne vjeruju u zakone koje je ĆØovjek stvorio, veƦ u zakon ritma i energije božanskog entiteta koji nas dotiĆØe onda kada to najviše trebamo i zaslužujemo, a nismo toga možda ni svjesni. Vjerojatno je ritam razlog muke koju svaki organizator prolazi u dok krpa kraj s krajem u organizaciji psyeventa, ali je trancer toliko istinski osjeƦa da nema straha pred neuspjehom i autoritetom koji mu se suprotstavlja zakonima i maskama moƦnih i utjecajnih biƦa.

Glazba nije za ĆØovjeka tek neka nepoznata, anulirana pojava, koja se bez ikakvih posljedica može iživljavati... Možda zvuĆØi utopistiĆØki, no je li ritam božanska ljubav koju ne treba uzimati materijalistiĆØki i stvarati od nje predmet industrijalizacije...?

Gadi li se i vama, kao i meni, pomisao da netko tko stvara ovakvo predivnu, «sluĆØajno» stvorenu glazbu zauzvrat uzima samo novac... Traži papir (ĆØesto deblje svote), a nudi mu se toliko više... Nudi mu se spirala energije koja kruži podijem, energetski kodirani val koji je glazba izvukla iz nas i koji nas sve obuhvaƦa...
 
Glazbom se društvo može i treba oplemenjivati duhom, duhovno izgraditi. Glazba je ona koja ima ĆØarobni štapiƦ, ona koja odražava kulturno i duhovno stanje jednog društva, jedne scene...

"Možeš pojesti 1000 DaVincija.. ali nikada neƦeš razbiti kodove."

* Misao jednog putnika - ako se prepozna, neka se nasmije.


2002-2011 © Trancepleme.com | Design by Dovla, coding by psihodelikk