236

219

Younger Brother - A Flock of Bleeps - Twisted

Younger Brother je zanimljiv projekt Simon Posforda (Shpongle/ Hallucinogen) i Benji Vaughana (Prometheus), i nakon njihovog fantastičnog live-acta na prošlogodišnjem Samothraki Dance Festivalu, album je bio neizbježan. Cover artwork je također fantastičan i upečatljiv, no opet vrlo jednostavan, a i savršeno odgovara stilu glazbe na albumu.

01. Wierd On a Monday Night (9:36)
Uvod u ovu stvar je jako dugačak i čuje se iskrivljeni zvuk muškog zavijanja; odmah se u početku vidi da će stvar biti smiješna. Opet se čuje zavijanje melodije i duboki zvukovi u pozadini, a odjednom dolazi do snažnog udarca i stvar počinje. Javlja se odlična melodija uz snažne udarce u pozadini. Sve se polako ubrzava i kristalizira. Glavna trenceoidna melodija se sve više ističe, javljaju se high hatovi i nakon malo više od tri minute, kreće ritam. Uz njega dolaze totalno trippy zvukovi i zavijajuća melodija koja vas konstantno nosi u svim smjerovima. Sve se lijepo razvija uz duboke dubby zvukove i povremena zavijanja u pozadini. Na sredini se javljaju male distorzije i cjeli se sklad lagano razbija. Javlja se još jedna puno laganija melodija, a uz nju kratki i smiješni efekti poput zvuka prdeža. Javlja se sample iz crtića i cijela stvar postaje totalno smiješna. Javljaju se i zvukovi blebetanja djeteta, orkestar i hrpa sampleova iz crtića dok se u pozadini neprekidno vrte totalno trippy sampleovi. Ponavljam, sve je jako veselo i smiješno, ali i totalno groovy i funky. Kako se stvar bliži kraju, opet se javlja trancey melodija, no sve se lagano usporava i završava. Odlična stvar za otvaranje albuma.

02. The Receptive (5:57)
Jacuzzi mix ove stvari imali smo priliku čuti na Backroom Beats kompilaciji. Ipak, original je puno živahniji, ali uvod je isti. Javlja se predivna akustična gitara i ženski vokal koji pjeva nešto na francuskom. Atmosfera je nevjerojatna, savršeno za puštanje na chill-out flooru. Nakon otpjevanog stiha počinju se javljati trippy zvukovi, a zanimljivo je da je i gitara podložena istom trippy tretmanu. Cijela je stvar totalno iskrivljena efektima, breakovima i sitnim zvukovima u pozadini, i to u tolikoj mjeri da ih je nemoguće sve pohvatati. Javljaju se također i podosta iskrivljeni muški vokali. Isto tako odlična stvar. Također se javljaju i muški vokali koji su dosta iskrivljeni. Također odlična stvar.

03. Evil & Harm (6:03
Ova stvar je izdana još prije tri godine pa je pomalo upitno zašto se nalazi na albumu. No, kako god bilo, ovo je najpopularnija Younger Brother stvar. Kako samo ime predlaže, stvar je mračna; zapravo ne toliko mračna, ali ima jako mračan uvod. Otvaraju je muški vokali uz jako duboke kickove i beat. Na njih se javlja potpuno isprekidan muški glas, sve polako prestaje i javlja se odlična duboka akustična gitara koja malo razveseli situaciju. Na sredini gitara prestaje i ostaju samo trippy zvukovi uz mračan kick koji se ne mijenja kroz cjelu stvar. Nakon još jednog prekida dolaze tihi tribal elementi i onda se ubacuje još jedna akustična gitara. No ovaj put gotovo par oktava više, a melodija koju svira sasvim je drukčija od one prijašnje, i totalno je nostalgična. Nakon što odsvira melodiju javljaju se nevjerojatni efekti koje je najbolje opisati kao da vrtite ploču unazad. Pred kraj stvari javlja se muški glas koji također djeluje dosta mračno. Stvar nakon toga polako završava.

04. Crumblenaut (6:31)
Ovo je definitivno najemotivnija stvar na albumu, ali teško mi je reći i najbolja jer stvarno ne mogu niti jednu stvar izdvojiti kao takvu. Ovdje se javljaju jako žestoki kickovi, snareovi i općenito sve što ima veze s bubnjevima ovdje je istaknuto do maksimuma. Jako, jako agresivno i duboko sve do trenutka pojave ženskoga glasa koji smiruje stvar. I tada dolazi dio na koji nikada ne mogu ostati ravnodušan - glas zavija u jednom egzotičnom indijskom tonu, no potpuno je trippy i toliko je izmanipuliran da se ne može opisati; nitko dosada ovakve stvari nije napravio od jednoga glasa. U trenutku se nalazi u jako dubokom tonu da bi samo odjednom otišao u visoke tonove koji ljudski glas ne može reproducirati. Nakon što se smiri, javlja se velika količina kratkih sampleova. Cijela kompozicija se smiri i javlja se fenomenalna lagana melodija te opet kreće žestoki beat i bubnjevi. Tada se opet pojavljuje ženski glas koji lagano pjeva: "la di da da" i ovaj je put još više izmanipuliran. Nakon toga stvar se polagano bliži kraju. Savršeno za vrhunac seta na chill-out flooru.

05. Scanner (8:24)
Ovo je prva stvar na albumu sa 4/4 beatom, no nemojte ni na trenutak pomisliti da se radi o full-onu. Uvod je prepun sitnih zvukova i efekata. Nakon što se smire, javlja se vesela melodija. Dolazi do kratkog prekida kada se javlja jedan voice sample i onda kreće beat. koji je u svakom pogledu savršen, točnih 120 bpm-a – dakle, savršeno za uvod u neki set, no uvod za brutalno stompanje. Stvar vas jednostavno polako ali agresivno pokreće. Nakon što se naviknete na beat, dolazi do kratkog prekida i javlja se glavna melodija koja je smiješna, no u isto vrijeme vas jako pokreće. Zvuči kao da slušate orkestar, ali naravno totalno izmanipuliran. Jednostavno jako popuni ovu stvar i daje joj ogromnu energiju. Uz njega se javlja sporedna melodija koja mu jako sliči, ali skroz je trancey. Nekoliko minuta pred kraj dolazi do prekida i javlja se samo sporedna melodija, ovaj put intenzivnija i totalno groovy da bi u samom klimaksu opet uletio snažan beat s high hatovima koji vas totalno rasturi. U pozadini se počnu javljati trippy voice sampleovi koji su provučeni kroz vokoder. I u trenu kada pomislite da će se stvar polako privesti kraju, u pozadini se počinju javljati tihi tribal bubnjevi i ulijeće nevjerojatan muški vokal koji pjeva nešto na indijskom jeziku i još dodaje na egzotičnosti. Nakon njega opet se pojavljuju obadvije melodije, s tim da je druga još više izmanipulirana. Sve se polako završava uz još jedno javljanje muškoga vokala. Fantastična stvar.

06. Even Dwarves Start Small (6:47)
Ova stvar je izdana na prošlogodišnjoj Unusual Suspects kompilaciji. Javlja se smiješan muški glas, no ubrzo kreće beat i zvukovi slični onome orkestru u prethodnoj stvari, iako ovdje prevladava zvuk trube. Zbog njih vas ova stvar jednostavno tjera da se pokrenete. Koliko god da su smiješni jednostavno daju nevjerojatnu dubinu. U pozadini se javljaju sitni sampleovi i ubrzo nakon toga odlični tribal elementi koji su jako kratki, no i jako brzi. Nakon dvije i pol minute ulijeće melodija u pozadini i javljaju se egzotični zvukovi za koje se pitate jesu li su nastali manipulacijom nečijeg glasa ili su jednostavno odsvirani. Na sredini je kratak prekid uz razne lagane melodije, no stvar opet kreće uz dodatne efekte škripanja i raznih sitnih zvukova koje je jednostavno nemoguće opisati. Par minuta pred kraj opet se javlja energična truba i uz još jedno javljanje glavne melodije, stvar se polako bliži kraju. Iako je puna detalja kao i sve ostale stvari na albumu, ovo je ipak najslabija stvar, ali nimalo loša.

07. Magic Monkey Juice (6:59)
Uvod u ovu stvar čini muški voice sample s britanskim naglaskom koji priča o tome kako se voli opuštati uz glasnu rock-glazbu. Nakon završetka, kreće snažan i dubok nepravilan beat uz sitne zvukove u pozadini i sve jače zvukove pljeskanja. Tada kreće pravilan beat uz konstantno pljeskanje u pozadini koje je, naravno, izmanipulirano tako da zvuči kao da slušate bubnjeve. Dolazi do kratkog prekida gdje se javlja odličan voice sample koji kaže: "Let's pump ourselves full of magic monkey juice and take a trip to spaceland!" - nakon kojega kreće tipična trancey melodija za Simonov stil. Ovdje se ipak radi o plesnoj stvari na 140bmpa. Ono što ovdje najviše iznenadi je pojava jedne retro-melodije koja je također tipična za Simonov stariji stil. Radi se o tipičnom acid prizvuku s Roland 303 synthom. Melodija se sve više i više pojačava uz hrpu zvukova u pozadini. No, onda dolazi do drastičnog prekida i sve staje osim beata. Javljaju se jako naglašeni trippy zvukovi, a u pozadini se opet počinje nazirati pljeskanje i razni sitni efekti. Ali ta glavna tema cijelo je vrijeme jako naglašena. Pljeskanje je počinje uzdizati i onda se javi neopisiva glavna melodija. Ovo je, jednom riječju, pravi trance. Emotivno do granice i jako, jako plesno. Jednostavno, stvar koja će vas totalno rasplesati na otvorenom. Isto se tako pojavljuje muški voice sample koji vrišti i potpuno je izmanipuliran. Kada se stvari smire, ostaje samo beat i u pozadini se jave jako duboki i agresivni zvukovi koji vas još nabrijavaju i govore da stvar još nije gotova. Počinje se javljati velika količina sitnih zvukova sa svih strana, a u pozadini se melodija doslovce bori da izbije na površinu. Efekti i dalje ulijeću sa svih strana i opet se javlja muško vrištanje koje polagano nestaje. Cjela stvar završava s hrpom sampleova. Nevjerojatna je.

08. Finger (8:11)
Ova stvar je također izdana na Unusual Suspects kompilaciji i jedna je od onih koju možete slušati i doma, i na partyju. Javljaju se indijski vokali provučeni kroz vokoder dok se u pozadini konstantno javlja škripanje i sitni efekti. Pjevanje prestaje i cjela se stvar razvija bez previše glavnih dijelova; u prvom planu su uglavnom sitni detalji i ogromna količina sampleova. Na sredini dolazi do prekida i javlja se jako lagana glavna melodija. Uz nju dolazi ženski glas koji govori: "It is like a finger that points to the moon, don't look at the finger or you'll miss all the heavenly glory." - i opet se počinju javljati voice sampleovi provučeni kroz vokoder. Uz hrpu raznih sampleova, stvar ipak nema neku prenaglašenu glavnu temu tako da također spada među slabije na ovom albumu, iako je bila jedna od najboljih u prošloj godini.

09. Safety Zone (3:45)
Ovdje se stvari potpuno usporavaju i kreće downbeat ritam, a atmosfera je u stilu reggae glazbe i sve je pomalo smiješno, no jako opušta. Javljaju se smiješni muški voice sampleovi i trippy melodije, no ova stvar je zapravo lagano spuštanje i privođenje kraju ovog albuma. Cijelo vrijeme prevladava trippy melodija i hrpa sitnih zvukova. Solidno.

10. Bedtime Story (2:48)
Zadnja je stvar jako jednostavna. Cijelo se vrijeme javlja akustična gitara koja lagano svira kratku melodiju, a u pozadini se čuje tek nekoliko tihih zvukova i u tom tonu ide sve do kraja. Minimalno i jednostavno, no ipak jako emotivno i jednostavno savršeno za kraj albuma.

Na kraju mogu reći samo da ovo smatram albumom godine te da Twisted i dalje ostaje primjer kvalitetnog trance labela. Simon i Benji se odlično nadopunjuju i, iako ovo možda nije najkompleksniji Simonov uradak, neki elementi u stvarima su toliko odlično izvedeni da nadmašuju veliku većinu toga što je prije sam napravio. Također je zanimljivo što u ovom albumu ima jedna doza humora i što jedan dio stvari svoj posao može jednako dobro odraditi i na partyju, i kod kućnog slušanja. Sve u svemu, svaka čast Simonu i Benjiju na fantastičnom albumu.