152

147

Mukunga Umbura - Secret Vision - Inpsyde Media

Mukunga Umbura je Gil Mahadeva iz Brazila i ovo mu je prvi album na talijanskom Inpsyde Media labelu. Cover artwork je prosječan i bilo tko s malo znanja o grafičkim programima može ga sam napraviti; a i font koji je korišten za sve tekstove je katastrofalan. Sam album je po stilu nešto što zvuči dosta slično prvim GMS stvarima.

01. Deja Vu (7:47)
Odmah nakon minute slušanja prve stvari da se zaključiti da je kvaliteta produkcije iznad neke ispodprosječne razine na koju sam obično navikao kad se radi o manjim labelima. Stvar se razvija u tipičnoj full-on atmosferi na 144 BPM-a, no bassline je dosta slab i synth igra veću ulogu. Cijeli stil je poprilično acidolik i stvarno zvuči kao neki raniji GMS uradak. Stvar ne bi bila toliko loša da se može izdvojiti neki zanimljiv element osim standardnih prenaglašenih i prejednostavnih high hatova i synth melodija. Tamo negdje na sredini javlja se nekakva glavna tema uz par breakova. Zvuči dosta solidno, no jednostavno je premonotono da bi me pokrenulo.

02. Alone (7:12)
Ovdje se već nazire neki dublji bassline, a i perkusije nisu toliko loše. I stvarno ne bi bila loša stvar da kick nije tako tup i sirov. Ponovno se javljaju razna acidolika škripanja, no nakon što poslušate nivo kiselosti na kojem su neke današnje trance stvari, ovo vam jednostavno zvuči smješno. No, ova stvar ipak ima nekakvu dubinu i mogu reći da bi relativno dobro odslužila svoju svrhu u nekom kiselom setu. Ako ništa drugo, fora je čut škripanje koje fadea s ljevog na desni kanal i obrnuto. Šteta što takve stvari danas rijetko rade neka veća imena na ovoj sceni. Slično kao i u prethodnoj stvari, sve je više manje solidno.

03. Dream Reality (6:51)
Uvod u ovu stvar čak zvuči dosta originalno, a i synth melodija je dosta dobra. Stil je pomalo mekši, u startu naravno, sve dok ne uleti brutalno loš beat (145 BPM-a) i high hatovi cjeloj stvari daju neku ajmo-rokaj-buraz-dimenziju. Synth melodija ovdje je jako dobra isto kao i razna škripanja. Na sredini se opet javlja melodija s uvoda koja je odlična, no na tupi beat i hatove se uklapa kao bejzbol kapa na srednjovjekovni kip. A tako nekako cijela stvar i zvuči.

04. Goa Transmission (7:18)
Ova stvar ima relativno dobar bassline i sve osnovne stvari su jako dobro napravljene. Clapovi i hatovi nisu previše naglašeni i synth melodija se super uklapa u cijelu priču. Naravno, kao što ime stvari predlaže, napravljena je u nekom retro-stilu. No ipak, stare goa stvari nisu bile ovoliko kompleksne pa tako ova zvuči dosta dobro. Plesna je i ima dobar groove. Na nekoliko mjesta u stvari se dogode simpatični prekidi tako da postoji neka dinamičnost. Slobodno mogu reći da je ovo najbolja stvar na CD-u, iako pred kraj stvarno pretjera.

05. Age-Old Totem (6:49)
Jako dugačak uvod i prenaglašeni high hatovi opet dolaze u ovoj stvari. Kao i u svim gore navedenim stvarima, javljaju se razna jednostavna škripanja i acidoliki zvukovi. Tamo negdje na sredini beat postaje agresivniji isto kao i škripanja od kojih glava boli. Negdje blizu kraja čuju se zvukovi plemena kako lupaju o neki bubanj; naravno, sample je grozno ubačen u sve to i nikako se ne uklapa u stvar. Sve u svemu jako loše.

06. Go Beyond (7:40)
Opet dublji bassline sličan onome u drugoj stvari, no ovdje se javljaju dosta dobri tribal elementi uz već standardnu postavu perkusija i hatova. Naravno, ni škripanje nije izostavljeno. Tamo negdje na sredini javlja se nekoliko voice sampleova i uz škripanje se može govoriti o nekakvoj dubini, no sve je to jako prosječno isto kao i ova stvar. Ipak bi na flooru uspjela održati ljude na nogama.

07. Grandfather Peyote (7:20)
Zatupljujući beat se javlja i ovdje, gotovo identičan onome u trećoj stvari, a sve naravno zvuči isto. No ovdje je uspješno napravljena tema od kompresiranog acidolikog škripanja i zvuči relativno dobro. Na sredini se javlja prekid i cijela stvar se uspješno mjenja. Čuju se neki tribal bubnjevi i plemenska uzvikanja. No, naravno, stvar se vraća na zatupljujuću staru razinu i jedino što ostaje su voice sampleovi. Ako ništa drugo, u ovoj stvari je napravljen kakav takav pomak prema nekoj dinamičnijoj strukturi, šteta što nije uspio.

08. Something Left (8:13)
Preskočit ću uvod i reći da se ovdje javlja još jedan originalan tribal element, sve ostalo je već viđeno, ali barem nema grozno naglašenih hatova, prve tri minute. Još jedna novina ovdje je nešto što zvuči kao riff s gitare, no naravno na acidu. Isto tako se dosta naglašavaju povremena iživljavanja na bubnjevima koja bi zvučala dosta dobro u nekom drugom žanru glazbe. Ipak, voice sampleovi blizu kraja ove stvari su relativno dobri i također bi uspjela održati ljude na nogama.

09. Just Go and On (7:49)
Osim standardnih acidolikih zvukova, ovdje je bassline jako jako dobar. Ovaj put ozbiljno, dosta je plesan i dobro se uklapa u sve ostale elemente u stvari. Šteta što do same sredine stvari nema apsolutno ničega zanimljivog i vrijednog spomena. No, glavna melodija je dosta dobra i dinamična. Ajde, barem to.

10. Secret Vision (5:48)
Zadnja stvar je dosta sporija, 120 BPM-a. I nakon što odslušate devet stvari koje znate da nećete prepoznati u nekom setu, pa makar poslušali album još pet puta zaredom, ovo je poslastica. No jedina svrha ovoj stvari je započinjanje seta. Jer prebrza je za neki chill-out set, a prespora za full-on. Tako da gotovo i nema neku svrhu. Jer lakše je na chill od 72 BPM-a umiksati 145 nego na 120. No dobro, od svih gore navedenih stvari ova stvarno zvuči najbolje.

Zaključak ovdje je očit. Radi se o jednoj vrlo jednostavnoj formuli. Sama činjenica da gotovo sve elemente koje čujete u ovom albumu možete prepoznati već u prve tri stvari dovoljno govori o njemu. Nekada je stvarno teško biti objektivan kada vam se glava raspada jer više ne znate što reći o nekoj stvari kada zvuči isto kao i ona predhodna. Jedina dobra strana na ovom albumu jest solidna kvaliteta produkcije, no ideje su svedene na nulu. Niti jedna stvar nema neke drastične izmjene i preokrete osim kojekavih jednostavnih efekata koji se mogu jednako dobro izvesti na nekom boljem CD-playeru ili mikseti. Ovaj album mi je prezentiran kao nešto što zvuči kao stariji GMS, no nakon slušanja mogu samo reći da ovo nema veze s tim. Sve u svemu, ocjena je ovakva samo zbog malo bolje kvalitete produkcije.